Nyílászárókra és árnyékolókra vonatkozó garancia
A garanciaidő kezdete
A garancia időtartama minden esetben az adott termék átadás-átvételével veszi kezdetét. Amennyiben több ütemben kerültek átadásra/beépítésre a nyílászárók vagy azok kiegészítői, akkor is minden esetben az adott termék átadás-átvételét vesszük figyelembe.
Színtartósság és felületek
Az ajánlat tartalmazhat opciós tételeket, több különböző megvalósítási lehetőséget. Az ajánlatkészítés időtartama projekttől illetve komplexitástól függ.
10 év garanciát vállalunk a homlokzati nyílászáróink színtartósságára amennyiben az általunk javasolt állagmegóvási és tisztítási módokon gondoskodik nyílászáróiról. Ezzel garantáljuk, hogy az általunk használt magas időjárásállóságú fóliák és alumínium borítások garantáltan nem fognak természetellenesen elszíneződni, ha a nekik megfelelő módon gondozza őket.
A fa-alumínium nyílászárók fa elemei a nem megfelelő állagmegóvó és tisztítási módszereken kívül kiemelkedően érzékenyek lehetnek az extrém körülményekre is, mint a lakóépületekhez mérten extrém magas páratartalom vagy hő és egyéb sugárzás.
Üvegezés
5 év garanciát vállalunk a homlokzati nyílászárók üvegezésének hőszigetelésére. Az ilyen típusú hibák legjellemzőbb jele az üvegrétegek közötti párásodás.
Fontos odafigyelni az egyik leggyakoribb üvegtörési okra, a hőtörésre. Ez a legtöbb a nagy, napsütésnek folyamatosan kitett üvegfelületeknél fordul elő és az üveg számára kedvezőtlen hőmérséklet különbségekből adódik.
Ez a legtöbb esetben tudatos tervezéssel és odafigyeléssel megelőzhető. Kérje ki szakértőink tanácsát, mert ilyen esetekre a garancia nem vonatkozik!
Forgó és kopó alkatrészek
3 év garanciát vállalunk a homlokzati nyílászárók forgó és kopó alkatrészeire (vasalatok) és azok megfelelő működésére, amennyiben a terméket rendeltetés szerűen használta. Ezen alkatrészeket 1 évig garanciálisan biztosítjuk és saját költségünkön cseréljük.
A mozgó alkatrészek kopásából adódó hibák miatt egy év után a cserealkatrészt ingyenes biztosítása mellett a szervízköltséget felszámoljuk a vevőnek.
Pliszék és szúnyoghálók
A pliszékre és szúnyoghálókra 1 év garanciát vállalunk abban az esetben, ha a termék rendeltetés szerűén volt használva.
Fontos, hogy a szúnyoghálók és pliszék mindennemű, oldalirányú fizikai behatástól védve legyenek és a termék nem alkalmas háziállatok kívül vagy belül tartására.
Redőnyök és további árnyékolók
5 év garanciát vállalunk a Somfy márkájú termékekre, mint redőnymotorok, okosotthon eszközök, vezérlők és távirányítók, a további elektromos termékekre pedig 2 év garancia vonatkozik.
2 év garanciát vállalunk az árnyékolók és redőnyök szerkezeti elemeire, mint tok, lefutósín, lamellák, stb.
Bejárati ajtók élettartamának meghosszabbítása
Aktivált nappali nyitás funkció esetén a bejárati ajtót kizárólag a zárnyelv tartja, amely ebben az esetben csak 1 ponton történő záródást jelent. Ilyenkor fokozottan óvni kell az ajtót huzat vagy más miatti becsapódástól, mert az ebből adódó károkért nem áll módunkban felelősséget vállalni.
Mindemellett pedig fontos tudni, hogy amennyiben az egy ponton történő záródás huzamosabb ideig fennáll, az ajtó esetleg megvetemedhet, és az az egy ponton történő záródás a biztonság, vízzárás és szélállóság elleni védelem jelentős mértékben való lecsökkenését okozhatja.
Sok más biztonsági feltétel mellett ennek elkerülése érdekében lett kialakítva a több ponton záródási funkció, melyet javaslunk a lehető legtöbb esetben aktiválni.
Garancia és szervíz ügyintézés menete
- A garancia és szerviz igényt a tel: +3614530448 telefonszámon vagy info@gil-trade.hu e-mail címen kérjük bejelenteni.
- Az ügyintézés során kollégánk először telefonban igyekszik felmérni a probléma jellegét. A legtöbb esetben már ennek információtartalmából el tudjuk dönteni szakértőink bevonásával, hogy garanciális vagy szerviz problémáról van-e szó. Amennyiben ilyen módon nem tudjuk megállapítani a problémát és annak mibenlétét, szakszervizes kollégánk ebben az esetben még díjmentesen a helyszínen vizsgálja meg azt.
- Ennek megfelelően szerviz esetén elkészítjük az alkatrész és munkadíjat is tartalmazó ajánlatot, majd ennek elfogadása és az előleg elutalása után a megrendelővel közösen megkeressük a szerviz megfelelő idejét.
- Mind a szerviz, mind pedig a garancia folyamat egy átadás-átvétellel zárul, mely után szerviz esetén a végszámla is kiállításra kerül.
Szerviz és garancia árazása
A fenti pontoknak megfelelő garanciális javítás vagy csere esetén a termék vagy alkatrész a fentiekben megfogalmazott időtartamon belül ingyenes. Kiszállási és munkadíjat 1 éven belül nem számolunk fel, 1 év után viszont térítés ellenében végezzük a munkát. Ez alól kivételt képezhet az erősen nehezítetten megközelíthető és/vagy gépi emeléssel járó munka, amelyek esetében 1 éven belül is jelentkezhet kiszállási és munkaköltség.
Az egyértelműen szerviz munkák munkadíja az elvégzendő feladat bonyolultsága és az ehhez szükséges idő arányában kerül kiajánlásra, mely mellett minden esetben feltüntetjük a szükséges anyagok és alkatrészek árát is.
Szerviznél minden esetben az előre kalkulált költségek 100%-át előre utalással kérjük teljesíteni. A beépítést vagy cserét követően kiállított a végszámlán ezt az összeget természetesen jóváírjuk, így csak az esetlegesen az ajánlatadás után kialakult extra költségeket kell rendezni.
A garancia feltételeinek kiemelt elemei
Garancia az átadáskori állapotra
A nyílászáró beépítést követően még rengeteg szakipari munka van egy épületben, melyek során a nyílászárók sérülhetnek, karcolódhatnak, törhetnek vagy működésképtelenné válhatnak. Éppen ezért mi az átadáskori állapotra tudunk garanciát vállalni.
Amennyiben az építkezés során kedvezőtlen külső behatás éri a nyílászárókat, szerviz szolgáltatásunkkal természetesen állunk rendelkezésére, de fontos tudni, hogy a garancia ilyen esetekben nem él. Kiemeleten ilyen eset a beépítés után keletkezett üvegtörés vagy repedés, amelyre nem áll módunkban garanciát vállalni, mivel esetleges feszültség okozta üvegtörés már a gyártás, szállítás és beépítés közben keletkező erőhatások miatt megjelent volna.
Épület nedvességtartalma és a nyílászárók működése
A nyílászárók beépítésekor a belső vakolásnak és a végleges aljzatbetonnak javaslatunk szerint érdemes készen lennie, mert a vakolatból felszabaduló építési nedvességnek idő kell, hogy el tudjon távozni. Kiemeleten fontos főleg a fa-alumínium nyílászárók esetén, hogy az épület nedvességtartalma maximum 45 – 55 % lehet, hogy a beépített szerkezetek hibamentesen működjenek.
Amennyiben az épületben mért nedvességtartalom ennél magasabb, a nyílászáró méretbeli változásoknak van kitéve, melynek javítása nem garanciális probléma, annak költsége a vevőt terheli.
Beépítés szakszerű kivitelezésének fontossága
Az általunk tervezett és gyártatott nyílászárók akkor tudják a tőlük elvárt maximumot nyújtani, ha megfelelően kerülnek beépítésre. Éppen ezért biztosítjuk minden tőlünk rendelőnek az általunk képzett és ellenőrzött, saját szakemberink által elvégzendő beépítést.
Amennyiben ezzel nem kíván élni és a beépítést nem tőlünk rendeli meg, abban az esetben az alábbiakban összefoglalt garanciák jelentős részét nem tudjuk vállalni, amennyiben az a beépítésre vezethető vissza.
Szakipari munkák összehangolásának szerepe
A homlokzati nyílászáró sok különböző szakipar találkozási pontja és ezen szakipari munkák összehangolása elengedhetetlen a nyílászáróktól elvártak teljesítéséhez. Segítve ezen összehangoltságot ezért készítjük és adjuk át az elmúlt 30 évünk tapasztalatait csomóponti rajzok és helyszíni tanácsadás (felmérés) keretében.
Amennyiben ennek ellenére a csatlakozó szakipari munkák bizonyíthatóan nem megfelelően kerülnek elvégzésre, bár mindent megteszünk a sikerért, de sok esetben garanciát nem tudunk vállalni az így kialakult problémákra és az így keletkező károkra.
Külső behatások és elemi károk garanciális kérdései
A legjobb igyekezetünk ellenére is tény, hogy a homlokzati nyílászárók az egyik legsérülékenyebb elemei az életterünket védő elemeknek. Éppen ezért fontos tudni, hogy a nyílászárókat ért elemi károk vagy egyéb, rájuk kedvezőtlenül ható fizikai és kémiai behatások esetén nem tudunk garanciát vállalni az így keletkezett hibákra.
Mindezek mellett természetesen mindenben segítünk a biztosítási ügyintézés és a javítás során is szerviz szolgáltatásunk keretében.






